Connect with us

GENERAL

“We’re sorry and regret our actions” Multimedia apologises to Anas over extortion allegations

Published

on

"We're sorry and regret our actions" Multimedia apologises to Anas over extortion allegations 1

 

Management of Multimedia Group Limited has apologised and retracted false allegations of bribery, corruption, extortion and impersonation made against investigative journalist Anas Aremeyaw Anas on Adom TV.

According to the media conglomerate, the allegations which suggested that Anas is a criminal who engages in illegal mining and the impersonation of army officers are false and should not have been broadcast on its Badwam Mpensenpensenmu television show.

“The said allegations have been found to be false and same should not have been on the programme,” the management admitted in an apology published in state-owned Daily Graphic.

It added: “The publication of such words against Anas Aremeyaw Anas is most regrettable.”

“The Management of the Multimedia Group, Benjamin Kwame Asante, Dominic Kissi Yeboah and Abdulai Awudu do bereby apologise and unconditionally and unreservedly retract the allegations and comments made against Anas Aremeyaw Anas.

“Management undertakes not to further publish or reproduce the said allegations and comments on any of its platforms,” the apology continued.

It will be recalled that in April 2019, Anas sued the the Multimedia Group Limited and three of its staff for defamation.

In the suit, Anas had prayed the court for damages; costs, including lawyers fees over defamatory comments made by the Assin Central Member of Parliament, Mr Kennedy Agyapong on February 26, 2019, on Adom TV (a television channel of Multimedia) which he says injured his reputation as a lawyer and globally acclaimed investigative journalist.

The comments, according to the Daily Graphic, were made during what Anas’ suit described as a “one-sided conversation” about a then yet-to-be premiered investigative documentary on galamsey (illegal mining) produced by Anas.

The suit further argued that the three Multimedia staff Benjamin Kwabena Asante known as Omanhene (presenter of Adom TV and host of Badwam Mpensempensemu), Dominic Kissi Yeboah (television programme producer at Adom TV and producer of Badwam Mpensempensemu) and Abdulai Awudu (General Manager of Multi TV) allowed the defamatory material to be published about him by Mr Agyapong.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply